• Publiczne Gimnazjum im. Ojca Świętego Jana Pawła II

•        Dyrektor Publicznego Gimnazjum w Gidlach informuje,
    że rozpoczęcie roku szkolnego 2017/2018 odbędzie się
    04 września 2017 roku
    mszą św. o godzinie 8.00 (w kościółku pw. św. Marii Magdaleny). Następnie wspólny przemarsz do szkoły, gdzie o godzinie 9.00 nastąpi uroczyste rozpoczęcie nowego roku szkolnego.

Z żalem żegnamy pierwszego Dyrektora Publicznego Gimnazjum w Gidlach,
    pedagoga z 36 - letnim stażem, przyjaciela młodzieży, naszą koleżankę.

Ś.P. Ewę Mariankowską

Grono pedagogiczne
                                                                                                                   PG w Gidlach

• 24 maja to dzień długo przez nas oczekiwany – dzień rozpoczęcia wycieczki do Zakopanego.   Uczniowie klas II i III pod opieką
    p. Agnieszki Karczewskiej,  Marzeny Woldan, Edyty Śliwakowskiej oraz Edyty Warzybok brali udział w tej niezapomnianej wycieczce.

W dniu wyjazdu zameldowaliśmy się w pokojach i ruszyliśmy do Kuźnic,  aby kolejką wjechać na Kasprowy Wierch. Niestety, przez niesprzyjającą aurę,  niewiele widzieliśmy. Zmęczeni wróciliśmy do pensjonatu i z wielkim apetytem zjedliśmy obiadokolację.

• Po zmaganiach egzaminacyjnych uczniów klas III, tradycyjnie nadszedł czas na Tydzień Zdrowia.

Podobnie jak w latach poprzednich zorganizowanych zostało kilka działań.

Spotkanie z dietetykiem

Jeszcze przed Tygodniem Zdrowia odbyło się spotkanie z dietetykiem, zorganizowane przez Gminną Bibliotekę. Uczestniczyli w nim uczniowie klas II.

Celem tego spotkania było zapoznanie gimnazjalistów z zasadami prawidłowego żywienia i jego wpływu na funkcjonowanie organizmu. Młodzieży zaprezentowana została piramida żywienia, która stanowi podstawę planowania codziennego jadłospisu tak, aby dieta była zbilansowana i bogata we wszystkie składniki odżywcze niezbędne do utrzymania dobrej kondycji . Prowadząca zwróciła tez uwagę na problem nadwagi, który coraz częściej dotyka młodzieży, a to z kolei może negatywnie odbijać się na zdrowiu, sylwetce i samopoczuciu, w tym także koncentracji i zdolności do przyswajania sobie wiedzy. Pani dietetyk wskazała podstawowe błędy żywieniowe, które popełniamy w codziennym żywieniu. Uświadomiła uczniom jak ważne w życiu jest to-  co i ile spożywamy.

• Wycieczka Zakopane 8-10 maj 2017r.

Dnia 8 maja 2017r klasa I oraz siedmioro uczniów z klasy II pod opieką Pani wychowawczyni Gabrieli Gawrońskiej oraz Pani Marzeny Tarnowskiej

o godzinie 8.00 wyruszyła na podbój Zakopanego. Podczas postoju w McDonald's zawarliśmy pierwsze wycieczkowe znajomości. Zwiedzanie Zakopanego rozpoczęliśmy od wjazdu kolejka szynową na Głubałówkę, by podziwiać piękne Tatry. Po powrocie na dół udaliśmy się do "Pensjonatu pod Giewontem", gdzie zostaliśmy zakwaterowani. Wieczorem po kolacji opiekunowie zorganizowali nam dyskotekę

z diżejem, którą przeniosła się do pokoi.

Następnego dnia udaliśmy się na dwugodzinny pobyt w Termach Chochołowskich. Część osób pod opieką P. Tarnowskiej korzystała z basenów, a reszta pod opieką P. Gawrońskiej w kawiarni dyskutowała na różne tematy oraz uczyła sie przysłów w języku niemieckim. Po relaksie na basenie wróciliśmy do pensjonatu na obiad. Następnie pojechaliśmy pod Wielką Krokiew, na którą wjechaliśmy wyciągiem. Wrażenia były niesamowite. Kolejnym punktem wycieczki był spacer po głównej ulicy Zakopanego - Krupówkami oraz ,,dom do góry nogami”. O godzinie 19.00 wróciliśmy pieszo do pensjonatu ( 9,5km), gdzie czekało na nas ognisko, które okazało sie być wyjątkowe, ponieważ odbyło się w warunkach bajkowo-zimowych, mimo majowej kartki

w kalendarzu. Ostatniego dnia po śniadaniu wraz

z przewodnikiem udaliśmy się do Tatrzańskiego Parku Narodowego, do Doliny Kościeliskiej, gdzie spacerowaliśmy i podziwialiśmy piękno tatrzańskiej przyrody. Uroczym miejscem okazał się Wąwóz Kraków. Wędrówkę naszą uwieńczyło schronisko , gdzie mogliśmy odpocząć, posilić się i ruszyć

w powrotną drogę ( nasz spacerek to tylko 14km).

Po zjedzonym obiedzie udaliśmy się w drogę powrotną do Gidel. Na miejscu byliśmy zadowoleni, trochę zmęczeni o godzinie 21.30.

Pełni wrażeń gimnazjaliści !!!

• Szanowni Rodzice poniżej zamieszczamy linki do zarządzenie Łódzkiego Kuratora Oświaty oraz rozporzadzenie Ministra Edukacji Narodowej dotyczące postępowania rekrutacyjnego na rok szkolny 2017/2018 dla szkół ponadgimnazjalnych